Thursday, October 02, 2014

Vovven inviger sänglådan

Idag hade jag med mig lilla vovven ute i stugan. Jag har henne bunden ständigt nu. Dels för att hon inte får springa okontrollerat nu när hon riskerar diskbråck. Och dels för att det är så himla bekvämt att slippa tänka på hunden utan i stället ägna sig åt sitt eget.


Det egna idag handlade om att göra färdigt julkorten och sedan börja på en ny målning, som skall bli till en julklapp. Men jag passade också på att vila middag ordentligt och idag låg lilla vovven nere vid fotändan. Det tyckte hon om. Senare. när jag ville ta in henne på verandan, stegade hon målmedvetet mot storstugan och låg sedan själv därinne hela eftermiddagen!


Inte riktigt hela förresten, för vi tog vår vanliga promenad genom skogen, och det tyckte hon var väldigt roligt, fast hon var bunden. Vi tittade efter svamp, men fann ingen. Däremot hittade jag en liten näpen gran som kommer att bli en perfekt adventsgran på verandan i år.


Vi stannade kvar ända fram mot skymningen för Anna var sen från jobbet. Hon hade köpt sushi och det var riktigt bekvämt att äta köpemat för en gångs skull. Pappa är inte så bra nu. Ingvar varskodde om en eventuell propp igår och Eivor hade besökte honom idag och han var inte så god form. Får se om han reder ut den här stormen också.

No comments: