Saturday, November 22, 2008

Den första snön



Det är något visst med den första snön. Man går upp en morgon, tittar ut och ser att marken är vit. En alldeles speciell barnslig glädje brukar fylla mig och jag tänker alltid på den lussemorgon, jag var nog bara fem år, då mamma kom in och väckte oss och sa att det snöat i natt. Jag minns hur jag tittade ut på trädgården i Gammalsbo och allt var vit och bara stod där och väntade på att bli lekt i.

Jag lekte kanske inte så mycket i morse men tassade ut på balkongen och tog lite bilder för att visa mina läsare vad som händer kring mig just nu, Jag glömde i hastigheten att ta på mig om fötterna och det var lite svalt att stå barfota i vit pudersnö. Men det blev fina bilder.

1 comment:

Anonymous said...

Visst är det härligt med snö. Sparken kom fram i lördags och jag längtar efter pulkaåkning i nån bra backe. Jag älskar verkligen vintern och även om det inte är som förr så har vi iallafall vinter här i Trångsviken.
Kram på er alla/Ammii