Saturday, March 17, 2007

I högönskelig välmåga

Ja, nu var det återigen så där förfärligt länge sedan jag skrev, men hälsan tiger ju still och ingen nöd går det på mig. Får dock försöka ge en hastig sammanfattning om vad som skett sedan sist. Ifall att en otålig läsekrets kanske undrar...
Förra helgen hade vi en 18-åring som skulle firas. Det hade planerats länge och var en stor begivenhet. Till all lycka vart nog allt precis så bra som 18-åringen hoppats och det är ju kul när även goda förväntningar infrias.
Det vart mycket restaurangbesök förra helgen också. Erika var hemma på ny intervju och på lördag eftermiddag dök även Anders upp och vi sågs på en eritreansk restaurang vid t-banestationen Rådhuset på Kungsholmen. Det var en betydligt sobrare sylta än den vi besökte i Geneve och dessutom var priset mycket angenämt. Sedan jag kört ut barnen till fest i Vallentuna sågs vi åter påföljande morgon och nu vid Mosebacke, som nästan blivit stamlokus. Tredje besöket på en dryg månad.

Vi satt i glasrummet nu, med vidsträckt utsikt över stadssgården och katarinahissen och med lite mindre påträngande jazzmusik. Men gott var det och vi lät oss väl smaka.

Erika stannade kvar i stan ett par dagar till för att vara med på intervju medan Anders och jag for mot Linköping där han hoppade av medan jag själv fortsatte hem till trollhättan för att byta till sommardäck.
Det är oerhört praktiskt att ha bil i vardagen och jag blir väldigt fort bortskämd med den.
Nu säger jag hej för denna gång men lovar att försöka bättra mig vad gäller skrivande. En formulering som väl egentligen inte förpliktigar till något alls. Men - jag ska skriva lite oftare..

No comments: