Friday, October 10, 2008

På de sjuttio

Så haver man då fyllt år och går, eller stapplar, vidare mot de sjuttio. Fast det känns inte som någon större skillnad mot för några dagar sedan då jag fortfarande gick på de sextio. Uppvaktad har jag dock blivit så det stått härliga till.

I skolan där kollegerna, med perfekt timing, fick tårta av en nybliven pensionär på min dag och jag fick ett vackert oljekrus. I Nossebro där jag firade med far och syster, såsom jag för länge sedan bestämt med mor.

Och igår kväll, hemma i Solna, där ett rikt present- och födelsedagsbord stod uppdukat när jag kom fram. Det känns nästan lite för mycket att haussa upp mig på det här sättet, men det är ju välment kan jag tro.

Jo, lilltösen kom ju hem i natt också och hade med sig en litgen present även hon - espressokoppar dekorerade med en karta över Paris tunnelbanesystem. Kan det bli bättre?

4 comments:

Anonymous said...

Ja men hallå....jag skulle ju INTE glömma din födelsedag, men det har jag naturligtvis gjort. Jätte-jätte-jättestort grattis. Kramar i massor.
/Ammii

Anonymous said...

du är förlåten.. min förstfödde gjorde likaledes... och så även jag... jag glömde min fars femtioårsdag en gång i tiden....

Anonymous said...

tack för ikväll!

Anonymous said...

Ja en fin kväll med våfflor hade vi farmors hemtrevliga kök