Wednesday, June 20, 2007

Intåg i sommarhagen

Så var det äntligen här - sommarlovet - och precis som vanligt så känns det som att det kommer lite plötsligt. I fredags var det stor avslutning med niornas fest ute på Lingartan och den gick bra. Sedan var det lite föräldrakontakt i helgen och måndag tisdag denna vecka har vi varit i skolan och städat upp efter oss.
Till skillnad från tidigare år har jag varit rätt öppen med schemat i år och folk har sprungit i en strid ström till min dator för att ha synpunkter. Oftast mycket vettiga sådana. Vi får tro att det skall funka när vi kommer tillbaka i höst.
Ett litet bekymmer dök upp i går, eller förgår, då jag märkte att kylaren inte höll tätt. Jag lyckades, med telefonsupport från gudsonen hälla i kylarcement i rätt slang till motorn och körde sedan ett par mil igår utan att motorn kokade så jag får tro att resan till Stockholm strax skall gå bra. Det får inte bli som i fjol då vattenpumpen brakade samman utanför en bensinstation i Västerås.
Jag tar med rikligt med vatten och hoppas att allt skall ordna sig till det bästa.
Med detta önskar jag alla mina läsare en trevlig sommar och antyder att det kanske blir ÄNNU mer glest med skrivandet ett tag framöver.

No comments: