Sunday, October 21, 2007

Granen står så grön och grann vid stugan!

En alltid lika ovälkommen snuva gjorde att vi inte bodde ute i stugan denna helg. Det hade säkert funkat, med värme och sådant, men det är ändå lite obekvämt att springa och snyta sig och hosta sig stup i kvarten när man befinner sig under höga furors sus.
Men inget kunde hindra oss från att fara ut och sätta fyr i eldkorgen i eftermiddags och redan vid den allra minsta antydan till skymning fick jag förverkligat en gammal dröm - till.
Det var så till den grad vindstilla att jag laddade den lilla granen på nordsluttningen av tomten med några ljushållare och julgransljus, som jag sedan tände och avnjöt anblicken av innan vi for hem.
De brann faktiskt riktigt fint och givetvis måste detta förevigas för en nyfiket väntande allmänhet och här är alltså bilden:

1 comment:

Anonymous said...

Underbart!!!
Det är en fröjd att få se en "julgran" redan i oktober. Jag tycker gott och väl att man kan utöka jultiden med ett kvartal eller två. Fantastiskt att få ta del av ditt liv så här för jag saknar dig väldigt mycket.