Tuesday, October 30, 2007

Postkodmiljonären - en kulturbärare?

Vem kunde väl tro att postkodmiljonären kunde bära kulturella budskap. Jo jag! I lördags fick en tävlande frågan om vem som gjort skulpturen Poseidon på Götaplatsen i Götet. Detta fick mig att inse att jag fortfarande inte varit på Millesgården.
Sagt och gjort. Söndag em ägnades en lite tripp ut till Lidingö där Milles statyer gjorde sig mycket bra i den snålkalla höstvinden.


Jag gjorde ett fynd också. Ett litet änglaspel för ett enda värmeljus. Dessa såldes på Designtorget förra julen och tog slut direkt. Sedan dess har jag förgäves sökt dem och här fanns de nu alltså - i Millesgårdens presentbutik.
Vi höll på att göra ett fynd till. Vi hade nämligen parkerat alldeles intill ett upplag med platt kalksten, idealisk för gångar och andra trädgårdsarrangemang. Ingen skulle ha sett om vi låtit ett par stenar glida in i baksätet men till sist var det ändå något som fick oss att avstå. Kan det ha varit moral? Eller var det omsorg om baksätet i vår fina bil, som så nyss genomgått en fantastisk rekond hos vännen Ali...

2 comments:

Anonymous said...

alldeles säkerligen det senare

Anonymous said...

Stöter du på ett sådant änlaspel igen så får du gärna införskaffa ett till mig.