Friday, May 23, 2008

Albert & Herbert

Idag har jag förärat modren och fadren en film med gamla avsnitt ur Albert och Herbert. Ursprunget till filmen är dunkelt…

Dock provtittade vi för att se att allt fungerade och vi valde ett avsnitt där Herbert skall ta ut sin gamle far på en helkväll för att fira densammes 68 årsdag.

Det blir ett fasligt spektakel. På teatern vägrar han gå in till andra akten. Gustav Wasa och Strindberg är ju inte kloka, skriker Albert i foajen. På kinarestaurangen får Albert till slut fast en köttbit på pinnen sedan han ”tröttat ut den”. På puben förfasar sig gamle Albert över de hemska priserna.

Jag skrattade gott åt alltihop men satte plötsligt skrattet i halsen, när jag insåg att det måste ha varit precis så här för min dotter när hon drog runt med mig i Paris i vintras…

2 comments:

Anonymous said...

Jo men alltså, det nosar på vad dottern måste upplevt:-)

Förresten, min chef var lite sugen på den där Aran-filmen. Helt seriöst...

Anonymous said...

Klok chef. Jag tar med den.