Tuesday, May 20, 2008

På kurs i Göteborg.

Måndagen förunnades vi mattelärare en fortbildningskurs i Göteborg och sådant är vi inte bortskämda med. Vi höll till i Universitetets huvudbyggnad och där har jag inte varit sedan hösten 1967, när jag skrev in mig där. Jag minns med vilken oro jag närmade mig den stora pompösa byggnaden den gången, orolig för att gå in i fel dörr eller inte hitta till rätt informationslucka.

Något har jag väl utvecklats sedan dess för nu klev jag frejdigt in genom stora dörren och letade mig snabbt fram till kaffet som inledde dagen. Till lunch bjöds vi sedan en fin kall buffé och därefter öppnade en kanslist dörren till den magnifika aulan som gjorde ett mäktigt intryck.


Kursen då? Ja, jag vart inte så hemskt imponerad. Den metod för att lära små barn räkna som presenterades skiljde sig egentligen inte så mycket från det jag gör varje dag. Men det var kul att få slippa ut från den gamla vanliga skolan en dag.

No comments: