Wednesday, June 25, 2008

Midsommar

När man någon gång förunnas uppleva något extra igen och igen så finns risken at man tar det hela för givet. Det tänkte jag nu när vi åter firade midsommaren i Järbo med fullt av folk, mat och en underbart vacker plats, som gjord för en midsommarnatt att hastigt glida förbi i.


Vi räknade ut att vi var sjutton stycken i år och kusin BK var på plats och fick njuta av sin favoritmusik. "Sjömansjul på Hawaii" med Yngve Stoor. Dock vart han ännu mer lyrisk när Thory Bernhards tonade ut i "VIldandens sång" på min 78-varvare. SÅ det var en fin midsommar i år igen.

2 comments:

Anonymous said...

Vad mysigt det ser ut. Är lite avundsjuk för att ni är så många. Det var bara Mats å jag i år och det känndes lite konstigt. Vi hade det också mysigt men jag saknade ändå det där familjära. Saknade också det där planerandet som är när man ska ha lite extra som midsommar faktiskt brukar vara.
Kram på er, önskar er en underbar sommar.
/Ammii

Anonymous said...

Jo, jag tänkte det många gånger denna helg. Att vi är oerhört priviligierade och att vi inte ens inser det utan bara tar det för givet.