Wednesday, August 27, 2008

En pensionärscykel

Idag har jag kört hem min nya cykel. En svart damcykel med sju växlar och lågt insteg, så att jag lätt kliver över ramen med mina artrösa knän. Jag körde hem den i hällande regn och var så till den grad ambitiös att jag även ställde in den i källaren. Jag misstänker nämligen att den här är något mer stöldbegärlig än min gamla, saligen insomnade, som jag nu skall försöka dumpa olåst vid ett cykelställ där någon mer tekniskt intresserad person än jag kanske vill förbarma sig över den.

2 comments:

Anonymous said...

Du har aldrig funderat på att man kan lämna en begagnad cykel, antingen till en privatperson eller (som är väldigt vanligt) till kommunen där de rustar upp cykeln och sedan antingen säljer eller skänker till någon som inte tycker det är så viktigt att cykeln är så moderiktig utan att den fungerar. Sen finns det något som heter NEDSKRÄPNING och jag hoppas att det även i din kommun finns en sopstation dit man kan lämna saker. SKÄRPNING. Det finns något som heter föredöme och det kanske vore något att tänka på.

Anonymous said...

Nej, detta har jag aldrig funderat på