Tuesday, March 16, 2010

Hänt sen sist

Nu var det ett tag sedan tangenterna strödde guld över raderna i min blogg så en liten rekapitulation av vad som sig tilldragit haver kan vara på plats. Först som sist kan sägas att helgen vart miserabel och det var helt självförvållat.

Eftersom jag ibland är lite försiktig i ekonomiska ting, mina barn kallar det för snål, så köper jag ofta matvaror från korgen med utgående datum på ICA. Det blir i alla fall halva priset. Ost kan ju aldrig bli för gammal så det är ingen fara, men korv kan uppenbarligen bli det.

Förra veckan hade man lagt ner några paket med röd dansk pölse i backen och jag grep dem begärligt. Det ena fick hänga med på tåget och låg därför i väskan några timmar - dagen efter - och smakade i mitt tycke gott, när jag väl tryckte i mig dem.

Fram på natten kom domen. Utan att gå in på detaljer kan jag anförtro min läsekrets att sömnen blev orolig. Det blev den inte dagen därpå. Då låg jag till sängs varandes så sjuk som bara en karl kan bli och med min lekamen både fysiskt och psykiskt utslagen. Jag minns att jag ibland tänkt på den röde pölsen och att det kvalj mig.

Värst av allt var att vi skulle ha bjudning för bonusbarnets pojkväns familj och att det förutsatts att jag skulle stå vid spisen. Därav blev nu intet och bjudningen blev inte vad de tänkt, med kocken liggandes för fäfot bak en stängd sovrumsdörr och steken stekt på trekvart inne i ugnen.

Jag har dock lovat att revanchera mig vid en ny bjudning och innan den skall jag bara äta väl datummärkt kost från de allra som säkraste källor; Scan Väst, Gäsene Mejeri m.fl. välrenomerade matleverantörer.

1 comment:

Anonymous said...

Jag förstår att du skapat en egen metod att reglera dina kilo. Varför kämpa med GI en längre tid när AÖ fixar det på en helg//e