Sunday, March 07, 2010

Den snöiga nord

Generaldirektör Minoo Ahtarzands fel är det att jag idag nödgas ta ett tåg i svinottan för att komma hem i stället för den fina förbindelse i eftermiddag, som jag ursprungligen bokat. Minoo är chef för Banverket och har undgått nästan all kritik för det kaos som drabbat järnvägen sedan förrförra helgens snöoväder.


Detta för att tämligen få människor är medvetna om att SJ bara har tågen medan det är banverket som sköter spåren. Det är därför SJ fått utstå spott, spe och förakt i medier och på perronger medan banverket legat och tryckt insnöade i sitt ide. Tack vare banverkets usla skötsel av sina spår har stackars SJ kört sönder så många tåg att det fortfarande inte finns något X2000 ledigt för att ta mig hem enligt ursprunglig plan.


När jag nu bokat om så visar det sig att inte heller det är riktigt bra. Igår spårade ett godståg ur och rev sönder spåret på den sista delen av resan så jag måste ta buss. Enligt min enkla mening är även den urspårningen banverkets fel...

Fast - det ska medges - det är rätt skönt att komma hem tidigt en söndag också. Vill bara få sagt att allt elände denna vinter på intet vis ska lastas SJ.

4 comments:

Anonymous said...

Hade du väntat dig något annat när de tillsatt en kvinnlig chef istället för att gå på meriter!!!!

Alf said...

Vem är den modige, som vågar skriva detta rent ut :-)

Alf said...

Men som inte har mod att sätta sitt namn under :-(

eva said...

Ja det undrar jag också vem denne anonyme är. Tycker att det du skriver om SJ och Banverket borde komma fler till till. SJ har verkligen öfördelaktigt fått stå till svars för Banverkets agerande.