Saturday, February 27, 2010

Resan hem

Resan hem gick bra. Jag lämnade Cork med morgontåget redan 06.30 och fortsatte med flygbussen till Dublin Airport där jag hade ett par timmar tills avgång,. Vad gör man i en flyghamn medan man väntar? Jo, man shoppar och så gjorde även jag. Lite mycket choklad för at det skulle vara GI-mässigt, men - man måste ju unna sig lite här i livet!

Jag blir alltid lika förundrad varje gång jag flugit upp i solskenet och kaptenen plötsligt dyker rakt ner bland molnen och landar på exakt rätt landningsbana. Så gjorde han även denna gång och snart var både jag och min överlastade väska på väg med Arlanda Express mot Stockholm C.

Det första jag gjorde var att ställa mig i kö och boka om tågbiljetten hem. Sj ställer ju in tåg överallt eftersom man inte klarat snöhanteringen. Efter det var det skönt att komma hem och landa i vardagen igen.

1 comment:

India said...

Vad trevligt du har haft, fläsk o rotmos är ju perfekt för en viking. Diplomerad Whisky provare ja det får du ta med i ditt CV.Så avundas jag ju dig att ha sett lite blommande vår i antågande.
Tack för gratulationen, firade inte så mycket det är ju inte riktigt väder för att fara runt på vägarna.Ska ta igen det till sommaren istället.