Sunday, February 07, 2010

Regression

Regression, lärde jag mig på lärarhögskolans psykologikurs, är ett fenomen som går ut på att en människa backar till ett tidigare, barnsligare, stadium i sin utveckling. Kanske är det detta, som nu drabbat mig, ty efter 55 års väntan, drygt, har jag nu köpt mig en modelljärnväg.


Ingen stor märkvärdig anläggning utan ett svenskt lok, med tre personvagnar och några godsvagnar samt omkring 6 m räls. Allt av märket Lima, som inte längre tillverkas och som anses vara ett billighetsmärke utan större samlarvärde. Det tackar jag för eftersom tåget funkade utmärkt och det till ett mycket rimligt pris. Nu skall jag bara fixa lite mer räls för sådant kan man köpa på tradera och blocket.

4 comments:

Anonymous said...

Kan bara säga. Gläds med dig!

eva said...

Konstigt, jag vill visa att det är jag som skrev ovanstående.

Anonymous said...

Regression å regression, backa å backa, jag vet inte jag. Tekniskt sett är det väl ett framsteg jämfört med vevgrammofon och stenkakor...
lillasyster M

Alf said...

:-) Så kan man ju också se det