Thursday, February 25, 2010

Sista dagen i Cork

Och den började som de andra med att vi stapplade ner till restaurangen i bottenvåningen och lät oss serveras en rejäl irländsk frukost med ägg och bacon och allt vad där tillhör. Jag kommer att saknas dessa frukostar.


För övrigt har det varit fint hela tiden och vi tycker nog båda att vi turistat alldeles lagom mycket. Idag jobbar gossen så jag har fått roa mig på egen hand och det hade jag tänkt göra genom att shoppa. Nu visste jag ju sedan tidigare att jag inte är någon hejare på att springa i affärer och det blev inte mycket sprunget idag heller.

Dock hittade jag av en slump en butik som sålda gökur och där inhandlade jag en lös minutvisare som ersättning för den som jag rev sönder i höstas. Vidare gick jag ett par varv inne i saluhallen och där fanns det både ostar, gott bröd och chokladpraliner...

Nu återstår bara att invänta de medaljer vi skall ta idag. Blir det i slalom eller skidor eller hockey? Ja, det lär jag veta om några timmar och tills dess vegeterar jag i den mjuka skinnsoffan framför storbildsskärmen med kaffemuggen inom bekvämt räckhåll.

No comments: