Wednesday, March 16, 2011

Som hastigast

Måste bara som hastigast slänga in en liten kommentar. I väntan på att en datafortbildning skall ta sin början. Allt är väl med mig. Första tofsvipan är sedd, snödroppar har stuckit upp nosen ur vinterkylan och snart skall vinterdäcken slängas in på förvaring.

Vardagen går sin allra som gillaste gång med fyra dagar lektioner, en dag administration och två dagar helg. Den inleds numera alltid med Melodikryss, som löses tillsammans med ett gäng likasinnade på Facebook. Där finns en grupp som heter Melodikrysset - The harder way.

I den gruppen hjälper man varann med korsordsfrågorna genom att ge alternativa ledtrådar till Eldemars frågor. Det kan bli många lustiga vinklingar på orden. Som när Bob Dylans Blowing in the wind kallades för Avsugning i storm.

Det som dock fortfarande tar en alltför stor del av min tid är jakten på ättlingar till gamle Arfwid och gamla Elisabet. Det är tyvärr ytterst sällan någon som kommenterar mina texter men denna gång har ni kanske sett att någon som kallar sig Tilde skrivit ett par långa kommentarer. Det handlar om en åttamänning till mig som blivit nyfiken på min släktforskning och det känns jättekul.

Man får alltså nya kontakter genom släktforskandet och det är ytterligare en fördel med den här hobbyn. För övrigt kommer lilltösen hem till fosterlandet även denna helg och det ser jag fram mot.

3 comments:

eva said...

Doktortitel till trots kommer hon även fortsättningvis att vara lilltösen.

Alf said...

Man kanske ska kalla henne doktorinnan? Men då tar det väl hus i helsike...

Anonymous said...

det går nog bra så länge doktorinnan betyder hon som är doktor och inte hon som är gift med doktorn

fint få se stugan och lite Millenium-sevärdheter!