Monday, September 24, 2007

En bil är ingen sparbössa

Det har sagts förut och förtjänar att upprepas! En bil sparar inte ägarnas pengar. Inte ens när den tickar och går precis som den skall och bara utsätts för helt normal förslitning.
Bromsbelägg och styrstag och kamremmar skall ju bytas då och då. En sak ena året, en annan det andra. Icke så i vårt fall. Alla onda ting har råkat sammanfalla och det är bara att gratulera sig till att alternativt till kamremsbyte är ännu dyrare. Och dessutom blir alla kostnader genast mindre när man delar dem med två.
I övrigt var helgen fin. Jag hade tänkt bygga min granne en trappa upp till bastun i fredags, men bilmekanikern ville annat. Det får bli nu till helgen i stället. Det är högt och besvärligt att klättra upp på den lilla verandan framför bastudörren så jag måste få dit en trapp innan artrosen knäcker mig fullständigt i mina försök att nå upp till bastuvärmen.


Jag var ute en liten stund i fredags för att kolla läget och passade på att luta mig några sekunder på den nya bekväma sängen/soffan sedan jag ätit en god och närande portion ärtsoppa. Två timmar senare vaknade jag efter att sovit mycket gott ty det är tyst och välisolerat i det lilla pörtet.

No comments: