Sunday, November 04, 2007

En ny familjemedlem

Och en väldigt kär och efterlängtad familjemedlem, har äntligen tagit sin plats i min boning. Han heter Bosch och är en bänkdiskmaskin för fyra kuvert. Länge har jag drömt om att han skulle flytta in, men dragit mig för besvären med att installera honom.
När jag så talte med en försäljare på Elon och fick klart för mig hur enkelt det egentligen var så slog jag till.
Det var bara att skruva fast en smal moj på kökskranen och en bredare grej på tillvattenslangen. Sedan lät jag avloppsslangen peka ner i köksavloppet, trädde grejen på mojen, satte på kranen och maskinen och vips kom där ut skinande rena glas...
Fast - det är allt ett jäkla plockande med tallrikar in och ut ur den där maskinen....

3 comments:

Anonymous said...

är det delad vårdnad runt om i familjen?

Anonymous said...

*gapflabb*
Du är go du vännen.
Jag förmodar att det är på Sylte du instalerat den där diskmaskinen, eller?
Isåfall, hur jobbigt kan det vara att diska för EN person??? *blink*
Men jag håller med om att glasen blir väldigt blanka och fina.
Mäktigt det där med Erika Och Fuglesang. (måste se till att Kim börjar plugga till något stort)

Anonymous said...

För mig är det mycket stort att diska för hand....
och en storhet jag gärna avstår från...