Saturday, December 22, 2007

Dan före dan före dopparedan

Idag kom kylan. Igår, när vi kom med tåget möttes vi av milda västanvindar och fick ägna dagen åt att bygga snölyktor i kramsnö. Idag däremot har vi fyllt hinkar med kallvatten och ställt dem att frysa till islyktor. Ikväll kunde vi så tända den första som nu står ute på bron och lyser så vackert.


Det har varit mer idag. Svågern fyllde femtio i onsdags, men vart lite mer firad idag. Släkten dök upp och vi smorde kråset med smörgåstårta, kakor och gorån. Ett par små flickebarn som suttit vid det här köksbordet varje jul i fem år var med och fick en julklapp av mig!
Jag har tagit kort på dem under alla år, liksom jag tar kort på allt som händer och sker här. Nu hade jag kommit på den goda idéen att göra ett litet fotoalbum från de gågna fem åren åt dem var. Jag hade väntat mig att föräldrarna skulle bli glada men överraskades av hur glada småttingarna också vart.
Och ännu är det två dagar kvar till julafton. Undrar hur mina småttingar har det ute i vida världen...

No comments: