Monday, December 03, 2007

Kulturkrock

Ja, i så motto att det alldeles körde ihop sig med kultur i helgen. Först, fredag kväll, med uppträdande på Södra Teatern av Emil Jensen. Etikett på honom vet jag inte, men han sjöng, talade kloka saker och och hade publiken med sig i nästan en och en halv timme och bara det är en prestation. Emil har vunnit Poetry Slam ett par gånger och Anna har träffat honom som lärare på Levande Verkstad. Nu var vi säkert 400 som såg och hörde i den gamla fina teaterlokalen vid Mosebacke torg. Den företrädesvis kvinnliga publiken, föreföll mer än nöjd.
Sedan vart det lördag kväll och i kulturhuset Fyren i Kärrtorp framträdde många fina musikanter. Bl.a. Annas oljefatsgrupp från Långbro; Coffee Pans. De har två ledare och det är märkligt att samma musiker kan låta så totalt olika . I ena fallet är det buller och i det andra musik! Hör bara hur fint de tar sig an Stilla Natt.

Lite senare på kvällen framträdde fyra unga musiker, som kallar sig Plåster och framförde synnerligen underfundiga visor, tror jag man kan kalla det, i jazzformat. Och så här lät de.

2 comments:

Anonymous said...

Jag blir så avunsjuk när jag läser om alla roliga saker ni upplever. Jag önskar att jag också hade någon som tyckte om att gå på konserter, utställningar, marknader och dyligt. Kram på dig OCH Anna/ Ammii

Alf said...

Du vet det Ammii! För dig finns det alltid en dörr öppen här nere!