Tuesday, September 07, 2010

Piratpartiet

Man skulle ju kunna kalla Sveriges största litterära sällskap för det - piratpartiet - men de vill nog betydligt hellre kalla sig Piratensällskapet, till minne av dess store idol; Fritiof Nilsson Piraten.

Han fyllde år den 4 december och varje år vid denna tid samlas man i Skåne för att högtidlighålla dagen med föredrag, filmvisning och samkväm. I år äger festen rum i Lund den 5 december och jag har anmält mig till den. I många år har jag inte ens reflekterat över en sådan resa eftersom det låtit så dyrt, men så har jag börjat titta på kostnaderna och insett att jag visst har råd.

Så i december far jag ner på födelsedagskalas och jag har nu bokat både tåg och hotell och ser väldigt mycket fram mot resan. Det lovar att bli en helg riktigt i nostalgins och tillbakablickandets tecken och det trivas jag väldigt bra med. Rapport från äventyret kommer i sinom tid.

4 comments:

Anonymous said...

helt rätt, det gäller att fånga varje tillfälle. Dom går så fort förbi/syse

eva said...

Ser fram emot att få rapport om denna händelse

e said...

skoj!

eva said...

Även mormor Gunne önskar få rapport om detta tillfälle. Vi läste just ditt inlägg.