Tuesday, May 15, 2012

Puh!

Jag kan lugna en orolig läsekrets vad gäller diskmaskinen. Hemkommen i eftermiddags tömde jag densamma, kavlade upp ärmarna, fyllde diskhon och beredde mig på att diska på gammalt vis. Mina ögon föll då på en grej i bottnen av maskinen, som skulle kunna vara löstagbar. Jag testade om det verkligen var så och höll plötsligt ett otroligt igenbeckat filter i min hand.

Inte visste väl jag att det fanns sådana och att de skulle rensas då och då. Än mindre att de kunde ha något med funktionen för driften att göra. Alltnog. Jag skrapade och spolade rent filtret som såg riktigt vackert ut nu. Monterade in det, fyllde maskinen på nytt och satte åter på den. Och nu, en timme senare är disken åter skinande ren och jag pustar ut. Det var nära ögat där.

3 comments:

Anonymous said...

Visst har du läst om mina problem med torktumlaren, det måste ligga i släkten/syse

Alf said...

Vi är av en speciell unik sort....

Anonymous said...

Vet ej hur många gånger jag rensade silar och sanerade disk- och tvättmaskiner på Eriksgatan, så nog har generna gått i arv till vissa;-)/sysM