Thursday, August 16, 2012

Sista gången gillt!

Nu har jag börjat skolan för sista gången och det är inte utan att det känns rätt tydligt. Nästa höst, vid den här tiden, kommer jag att stå vid sidan, likt stinsen, och säga "där kommer ett tåg, det skiter jag i och där kommer ett tåg till och det skiter jag också i!"

Men nu är det alltså terminsstart igen och kollegerna är precis lika stirriga som vanligt inför det nya schemat och det nya läsåret. Mjukstart finns inte på kartan här utan det är rivstart om man är schemaläggare och har att ta emot massor av synpunkter på schemat. Under sommaren har det varit lite skiften i personalen och nya som tillkommit har inte riktigt samma ämneskombinationer som den som lämnat. Sådant här har fyllt min vecka.

Idag skall det dock bli ett litet andrum. Arbetslagen har fått sin egen dag för planering och den får vi sköta var som helst. I vårt arbetslag har vi en stugägare alldeles i havsbandet ute på Tjörn så där skall vi samlas. Och detta är inte det enda roliga som sker idag.

Dotter med man är hemma i fosterlandet och ikväll skall jag ha dem på middag hemma. Den må bli hur som helst men det skall bli himla kul att träffas och snacka igenom vad som skett sedan sist. Deras besök infaller synnerligen lämpligt eftersom jag avslutade vårterminen med storstädning och höstterminen ännu inte är så långt gången att städningen hunnit bli omintetgjord.

No comments: