Friday, August 31, 2012

Dä sa va gött å leva …



.. å de ä de nu. Jag sitter ute i stugan där ett stilla sensommar/förhöstregn slår mot taket. Jag har tänt några stearinljus, som ger lyse och värme. På soffan sover vovven och själv sitter jag med akvarellgrejorna utlagda framför mig och njuter av livet.


Om ett år är det så här ”på riktigt” men nu skulle jag väl egentligen pilla med schematekniska detaljer. Dessa försöker jag dock klara av under vardagskvällar och tågresande för att få fredagen lite mer ograverad. Om ett tag, när schemat satt sig ordentligt och bara kräver lite simplare tillsyn, skall jag gå ner till 80% tjänstgöring vilket i praktiken innebär att jag kan sitta och måla utan ont samvete. Nu gör jag det med ett lite halvsunkigt dito. Det är ju tack vare att jag själv lägger schemat, som jag kan sitta så här medan kollegorna försöker hålla ställningarna hemma på Fuxerna. Nåväl, de klarar nog det och i sinom tid kommer väl deras stund.

1 comment:

Anonymous said...

kom ihåg känslan av vetskapen om att du har detta framför dig/syse