Thursday, December 14, 2006

Med vacklande steg

Terminen stapplar sig fram mot det obönhörliga slutet och jag med den. Dock icke mot något obönhörligt slut utan fastmer mot ett välkommet avbrott i ett grått regnande. Nu har jag fullbordat vecka 50 och skall i morgon sitta med tjänstefördelning för 2007-2008. Det kan nog hända att det blir en julklappsrunda på stan i stället. Jag skall ju ut på min släktturné i helgen och bör komma vällastad med presenter.
Vi hade luciafirande i skolan igår och eleverna skötte sig bra som vanligt i sådana sammanhang. Lucian själv utmärkte sig för en ovanligt vacker skönsång. Även matsalen är vackert pyntad nu och man inser att det faktiskt går mot den 24:e trots det sega, ihärdiga regnandet. Det känns lite lyxigt att veta att snön ligger vit och termometern visar minus, däruppe där jag skall fira jul...

No comments: