Monday, December 11, 2006

Om inte om hade varit

Just det. Om inte om hade varit så hade inte den nya byrå Anna köpte i lördags haft en skada på överskivan. (Fast köper man för 349 på IKEA får man kanske skylla sig själv). Alltnog.
Om inte denna skada funnits hade vi inte åkt ut och bytt byråskivan i söndags.
Om vi inte gjort det hade jag inte fastnat i bilkö ut ur Barkarby.
Om jag inte gjort det hade jag inte kommit för sent till tunnelbanetåget mot Centralen.
Om jag inte gjort det hade jag inte missat tåget till Trollhättan.
Om jag inte gjort det hade jag inte behövt ta bilen ner till Trollhättan.
Om jag inte haft bilen här nere i dag så hade det varit svårt att komma hem ikväll, när vi vänder åter från det julbord, kommunen bjuder oss på ikväll, ute på Lökeberga.
Så - inget ont som inte har något gott med sig!

2 comments:

Anonymous said...

Smaklig måltid ikväll,
njut nu riktigt av de dignande borden. Ibland kan 'om inte' också föra nåt gott med sig.... men usch vad jobbigt att köra neri i det våta mörkret.

Anonymous said...

Fast nu kan Erika få ta bil upp till Stockholm och det tackade hon inte nej till!