Wednesday, November 29, 2006

Varde ljus....



.. och det vart ljus. Närmare bestämt över 70 ljus, när jag var hemma i Nossebro igår kväll och stöpte ljus med mor och far. Långa vackra ljus, spiralvridna ljus och grenljus med tre och fem grenar. Jag ville gärna ha några kortare och grövre ljus också, men när dessa började närma sig rätt grovlek hade de antagit ett närmast obscent utseende så jag får nog sätta dessa ljus under ena skäppo.
Hur som helst var det jätteroligt att gå där i köket och pyssla och uppleva lite barndomsminnen. Tanken på hur glada de ska bli som jag kommer att presenta med de här ljusen värmde också.
Jag fotograferade mor i stöpartagen och kommer att använda den bilden som julfrimärke i år. Den är ju slående lik Gustav Ewalds julfrimärke från sjuttiotalet....

2 comments:

Anonymous said...

Hej! Med tanke på att även jag stöpt ljus med den gamla damen på den nyare bilden, så tror jag dock att det inte var lika kladdigt och rörigt på Ewalds tid. Vore modern dessutom ensam om stöpet skulle det nog gå i stöpet

Anonymous said...

Kul att både se och läsa. Kändes nästan som om jag vore med.