Monday, September 22, 2008

Bättre strömlös än rådlös.

Det gick inte riktigt som jag tänkt mig med bygget igår. Den närbelägna kursgård, som vi delar el-ström med, hade aktivitetshelg och tog han om det mest av spänningen. Det som blev över till min lilla cirkelsåg räckte knappt till att vrida runt den samma. Det är alltså så att om jag lägger ihop tre långa sladdar så kan jag få upp ström till vårt pörte, trots att det ligger 70 meter från områdets el-central. Men så icke igår.


Men med handsåg kan man också göra en hel del, om än med större ansträngning. Dock hann jag bara lägga klart golvet i förrådet och det var gott nog. Att sätta upp mellanvägg och foder och knutbrädor känns som rena racerloppet nu. Så till helgen kanske vi kan övernatta i nya sovrummet. Det ska bli himla mysigt.

No comments: