Thursday, September 11, 2008

På galej!

Att resa på konferens kan i vissas ögon och i vissa sammanhang ses som något nära nog suspekt. Och nu har detta häftiga förunnats mig! Jag är på konferens på fina hotellet i Nynäshamn. Har redan avverkat kaffet och frallan, läckra lunchbuffén med de allra som härligaste grönsaksröror och väntar nu på att få begå trerättersmiddagen.
Till råga på allt har jag fått enkelrum med utsikt över Östersjön och har under dagen kunnat se hur gässen dansat ystert på vägtopparna i en frisk östlig vind.


Konferensen då? Jo faktiskt. Mycket givande. Den riktar sig til matematiklärare och har handlat om hur man kan konkretisera matematiken. Precis det som jag tänkt försöka satsa lite mer på i år. Så nog är det här två härliga dagar. Kan knappt fatta att det är jag som sitter här och flyr undan verkligheten för en dag eller två.

2 comments:

Anonymous said...

Kul för dig.Passa på och njut och inhämta idéer Men delar du ditt enkelrum med en hund?

Alf said...

Nej, fy fan! Det råkade bara komma med en jycke när jag kopierade in bilden från hotellet.