Saturday, April 24, 2010

En liten konsert i all enkelhet

Mina kompisar säger ofta att jag är så lyckligt lottad som har tillgång till storstadens hela kulturutbud. De skulle bara veta att detta utbud oftast landar i TV-soffan framfår något av TV:s mest simpla lördags"nöjen".

Men så händer det ändå att vi tar oss samman och ser igenom utbudet. En App till min iFåne heter "På Stan" och visar aktuella evenemang. Där fick vi tips om att Anders Lundin (Allsångaren) skulle ha en liten visafton på Boulevardteatern och det fanns biljetter kvar.

Vi fick platser längst framme vid scenen och eftersom det var trångt kunde jag lägga upp mina långa ben på densamma, nästan framme vid Anders´pall. Han gjorde ett helt annat intryck så här live än vad han gör i TV. Där är han en slimmad, plastinbakad TV-personlighet. Igår satt han en meter från oss och var en helt vanlig människa som framförde sina, lite halvtrista, små ballader och däremellan berättade riktigt fascinerande berättelser om allt möjligt.

No comments: