Sunday, April 18, 2010

Look alike

Jag ser att mitt förra inlägg i bloggen skrevs den 4 april. Att jag inte skrivit sedan dess kan tyda på att mitt liv är enahanda och händelselöst. En helt riktig slutsats. Det händer inte mycket utöver det vanliga. Just nu sitter jag på ett X2000 som rusar fram genom ett vårfagert landskap och jag har tittat på lite bilder från den senaste tiden. Bl.a en bild där jag stolt poserar med en nybyggd fågelholk.

Det slår mig då än en gång vilken enastående likhet jag har med Bert Karlsson. Och vad värre är. Jag känner mig inte särskilt modfälld över detta. Tvärtom. Bert är en fin människa som förädlat tölpigheten till konst. Han kan vräka ur sig oförskämdheter med sådan humor och finess att jag själv bara kan drömma om att göra det samma.

För att ni, kära läsare, ska kunna bedöma likheten har jag gjort ett litet bildmontage som talar sitt alldeles entydiga språk

2 comments:

eva said...

Snygg tröja du har... och kul att du är tillbaka

Ola said...

hahaha...du har humor du Alf!
Du är allt lite fräschare än Bert, o så tror jag inte han skulle klara att dansa Pistvakten!