Saturday, October 23, 2010

Ullared

Ullared är en plåga man skall igenom då och då. Idag har jag haft stabor här som gäster enkom för att begå Ullared. De kom sent igår kväll, långt efter det att mörkret lagt sig och vi for redan vid sextiden i morse. Medan det fortfarande var mörkt så inte fick de se mycket av min boning. Men det kan göra det samma.

Belöningen för den tidiga avfärden var att vi kunde traska raka vägen in i köptemplet när vi kom dit. Bara ett par timmar senare, när jag gjorde en tur bort till elektronikbutiken, ringlade sig en kilometerlång kö runt hela området - i hällande regn.

Jag hade ställt min kundvagn på en parkering för slika utanför fiket och där stod den bra. Jag kunde nämligen smita in genom den utgång som jag nyss lämnat och därmed glida förbi alla stackare i paraply och tom kundvagn.

Det var rysligt mycket folk idag och man fick, ta sig fram i små små¨etapper när man gick över de större stråken i affären. Men jag fick köpte det mesta på min lista och kunde tämligen nöjd styra hemåt medan gästerna for åt andra hållet, hem till sitt.

Och nu när det hela är över kan jag nöjd konstatera att nya badrumsmattan passade bra, att duschdraperiet nådde ända ner till golvet, att nya boxerkalsingarna passade bra och i morgon ska jag ut och leta geocachar med mina nya mini-GPS...

No comments: