Monday, November 22, 2010

Födelsedagsfirande

I helgen hade vi födelsedagskalas. A fyllde ojämnt, men vi firade ändå med all den pompa och ståt som en sådan dag förtjänar. Jag vaknade av att hon låg och spelade dataspel på sin iPhone och undrade om det inte var dags för uppvaktning snart. Upp stapplade jag, satte på kaffe, väckte övriga familjen och snart stod vi utanför dörren och sjöng. "Yrvaket" tittade födelsedagsbarnet upp för att i nästa stund dränkas under paket, kort och blommor ty detta är en presentande släkt!

Mitt bidrag var denna gång mycket enkelt. På marknaden från Jokkmokk som bevistade stan för några veckor sedan hade hon köpt ett snyggt halssmycket i silver. Detta köpte jag i min tur med löfte om att hon skulle glömma hela historien och idag, minsann, öppnade en förvånad mottagare den svarta asken med halssmycket i. Fast jag hade allt lite egna idéer också. ICA har i veckan sålt ut en CD med bröllopsmusiken från Daniel och Viktorias fest i somras och den förärade jag födelsedagsbarnet...

Lite senare vart det födelsedagstårta och mot kvällen gjorde vi det enkelt för oss igen och gick ut på lokal för att avsluta firandet. Svågern, dottern, mågen, särbon och jag var med och vi lät oss väl smaka av vad som bjöds på New Peking Citys buffé vid Östermalms torg. Det var gott, mättsamt och närande.

No comments: