Saturday, August 06, 2011

Ett besök hos kära syster

Förra veckan tog vi oss äntligen samman och besökte köra syster i hennes lilla stuga vid Vättern. Den var inte liten. Det är svårt att skaffa sig en riktig bedömning efter fotografier så när vi körde in på en närmast gigantisk tomt vart vi inte så lite häpna. Här har syster ett riktigt sommarparadis även om det är lite väl modernt med både elström och dricksvatten.


Vi stod dock ut med dessa bekvämligheter och slog oss ner i trädgårdsmöblerna. Där satt vi sedan i ett dygn och lät oss väl smaka av de goda rätter syster serverade. Vi skulle ha kommit tidigare i veckan men en svårartad magsjuka satte stopp för det. Därför var syster tvungen att slänga den gräddtårta hon bakat. Hade vi ätit den hade nog magsjukan återkommit.


Vi gjorde faktiskt ett par små utflykter också. En tur upp till Heidenstams hem där jag var på skolresa i sexan, 1961. Där var sig likt. Vi tog oss en fika med härligt hembakt samt fann en geocache. Vi fann sedan ytterligare en nere vid Vätterns strand dit vi tog en kvällspromenad. På vägen dit fann vi lingon, blåbär, hallon och smultron och allt lät sig Noomi väl smaka.

Hon sov gott i natt eftersom övernattningar alltid blir lite provisoriska och enda sättet att hålla henne stilla och lugn var att låta henne sova mellan oss. Det gjorde hon. Mycket väl medveten om den ynnest som vederfors henne låg hon stilla och fint hela natten.

3 comments:

Anonymous said...

Det är ju ett problem förstås att jag har det så modernt så jag har el och vatten, men det är det värt! Tack för ett trevligt och lättsamt besök. Det behövdes inte mycket för att roa er- ni är som jag, får jag bara mat och kaffe med jämna mellanrum är jag nöjd(för det mesta).
lillasyster M

Alf said...

Hann det bli mellanrum??? Jag tyckte det var ett ganska kontinuerligt näringsintag! Ses i helgen!

Anonymous said...

Mellanrummen var de där perioderna när vi bara satt och inte hade mat framför oss- det hände. Fast vi gick ju faktiskt lite också!
/M