Sunday, February 24, 2013

Vecka 8

Fordomdags var vecka 8 vår sportlovsvecka, men sedan vi knutits till Göteborgsområdet firar vi februarilov redan v 7. Det skall erkännas att det tog emot att återgå till katedern i måndags morse. Mången tanke gick till nästa år då jag varken har sportlov eller måndagsmorgnar att ta hänsyn till. Det känns nästan overkligt och min förståelse för alla de som vill fortsätta efter 65-årsdagen är liten, för att inte säga obefintlig.

Nåväl, veckorna går fort och om sex veckor redan har vi påsklov och sedan står det väl inte på förrän sommaren kommer och "the final ring out". Inte bara veckorna går fort utan även veckan och i torsdags stod jag än en gång på perrongen upp mot helgvistet. Fredagen bjöd sedan på en försmak av den tid som komma skall då jag åter satt ute i lilla stugan i stora skogen.

Snötyngd under höga furor

Kaffepannan puttrar på elden, fåglarna besöker foderbordet utanför fönstret, vovven snusar och sover i soffan och på bordet ligger penslar, färger och akvarellpapper utspridda. Ett härligt sätt att fira fredag, en fredag som jag numera kan ägna åt vad mig lyster eftersom jag i år är förtidspensionär till 20%.

No comments: