Sunday, March 10, 2013

Jag lever och har hälsan!

Ser att det åter dröjt ett bra tag sedan jag skrev sist. Allt är dock väl och hälsan tiger still. Det roliga som hänt är att jag skall få möta familjen och våren nere i Paris i påsk där E ställer till fest! Något tråkigt kan jag däremot inte erinra mig. Livet går sin gilla gång och jag har så smått börja snegla i almanackan för att kolla hur många dagar det är kvar till pensioneringen. I måndags var det 162.

Igår firade vi födelsedag här med bonusbarnet. Det blev mest ett födelsedagsfirande där vi stod för frukost och uppvaktning enligt gammal god ordning. Kvällen ägnade ungdomarna åt ungdomars nöje vilket är i sin hela ordning. Jag slapp undan med att sitta och gnälla på Facebook över melodifestivalen. Ett nöje för en magsur gammal gubbe!

Jag har kommit på att det är St Ptricks Day nästa söndag och lobbar nu för att få med mig vänner ut på irländsk pub, iklädd något grönt för att fira helgonet. Man måste hålla de kristna värdena i hälgd och ibland tom, de katolska värdena.

No comments: