Sunday, August 20, 2006

Och det vart afton den första dagen

Och när väl aftonklockorna började klinga för mitt inre såg jag en lapp på mitt skrivbord. Annika Jankell har skrivit till mig och bett mig vara med och rösta på Svensktoppen! Jag!
Svensktoppen för mig är en samling unkna låtar av Christer Sjögren, Kent-Sunes och Töntamåla Boys. Ack vad jag bedrog mig. Hittade genast en favorit bland nykomligarna; Lisa Ekdahl och hade bestämt mig för henne på första plats innan jag ens hört låten. Men den var bra! Sedan sållade jag bort Helen Sjöholm och Benny Andersson och lite annat men fastnade för en annan Lisa på andra plats - Lisa Miskovsky och som avslutning blev det Cajsa-Stina. Flickan som döptes efter Fredmans epistel nummer ett av sin fader Fred.
Lyssna gärna själva: http://www.sr.se/p4/svetop/rosta

No comments: