Tuesday, January 06, 2009

Granen

Idag har jag åter haft en av mina bonusdagar ute vid stugan. Kvicksilvret hade förskräckt gömt sig nere i kulan när jag steg in, men fotogenkaminen hade snart drivit upp värmen.

Det var så vackert därute och precis som i fjol så klädde jag vår rotfasta gran. Det kändes som att det var helt vindstilla, men den lilla vind som fanns förmådde ändå skrämma bort de små lågorna på ljusen innan jag hann fotografera dem. Dock vart det en bild på själva granen, laddad med julgranskulor, som jag fick i julklapp av vännen Am för flera år sedan. De pryder fortfarande sin plats.



Den uppmärksamme läsaren kan kanske se att jag nu tänt ljusen i granen - med hjälp av photoshop....

1 comment:

Anonymous said...

Vilken fin gran. Vi har tyvärr ingen rotfast gran på tomten men vi köpte oss en julgransfot för utomhusgranar strax innan jul men vi kom oss aldrig för att fixa en gran. Ja ja, det kommer väl fler jular hoppas jag.
Tycker nog att jag känner igen de röda kulorna ;)
Kram på er/Ammii