Sunday, January 04, 2009

På konstutställning

Länge har vi talat om att gå på Valdemarsudde för att se på utställningen av Lars Lerins akvareller. Det var fler som hade kommit på det idag. Vi fick stå i kylan utanför Eugenens gamla villa i 20 minuter innan kön hade ringlat sig fram till disken där vi löste entré.


Men det var värt besväret ty Lars Lerins bilder är fantastiska. Beundran för hans fenomenala teknik riskerade till och med att förta effekten av den konstnärliga upplevelsen hans tavlor skänkte. Man kan åtminstone konstatera att besöket var oerhört inspirerande. Jag såg för min inre syn hur jag kommer att sitta ute vid vår lilla stuga i skogen i sommar och skapa stor konst med vatten och färg.

1 comment:

Anonymous said...

Kul ni också hann se utställningen. E, A, mm o jag var där i oktober och jag minns väl att barna var imponerade. Vill ni se bilderna i en annan miljö är Lerinmuseet? i en industrilokal i Munkfors väl värt ett besök