Monday, August 10, 2009

Så var sommarens glädje slut...

Kanske att jag använt dessa rader av Ferlin redan tidigare, men hans höstdikt är så himla vacker att den förtjänar att upprepas igen och igen och igen. Fortsättningen lyder "... det stänker frost på min ruta..." och det gör det banne mig inte idag.

Nu är jag hemkommen från sommarnöjet vid stugan och återbördad till vardagslägenheten och allt känns så höstligt som det bara kan. Förutom vädermässigt. Klockan är halv tio nu och utetermometern visar på 20,1 grader. Är det inte det som kallas tropisk natt?

Alltnog. Om ett par dagar drar jag igång mitt 38:e läsår vid lärosätet där jag har min utkomst. Detta skall kanske inte tolkas som trofasthet och lojalitet utan mer som oföretagsamhet när det gäller att ställa sig inför nya utmaningar. Men - jag väljer mina utmaningar själv och är så nöjd, så nöjd.

No comments: