Monday, January 04, 2010

Far i huset

Det faller sig rätt naturligt att en blogginnehavare sällan förekommer på bild i sin egen blogg. Idag kändes det dock rätt att skapa en bild. En vacker stämningsbild av hur far i huset sitter i fotogenlampans sken vid slagbordet och läser i sin postilla.


Till denna ända riggade jag upp kameran på sitt stativ och satte mig vid bordet. Nu stämmer det väl inte riktigt med beskrivningen ovan. Jag är knappast far i detta hus och boken är inge postilla utan en skrift som behandlar inspelningsplatserna i samtliga Åsa-Nisse filmer. Fast jag läser hellre den än någon luthersk skrift.

4 comments:

Anonymous said...

Apropå din favorit Åsa-Nisse så skulle det vara nåt prgoram om honom i teven i veckan såg jag. Jag har visst flyttat från Motala till Lycksele under jul och nyår verkar det som i din lista till höger. /Lillasyster M

Alf said...

Och jag som trodde jag fått en lappländsk läsekrets. Visst har jag sett att det blir ett program om Åsa-Nisse på lördag. Tror det bygger på den bok jag fick i julklapp.

Lena församling said...
This comment has been removed by the author.
India said...

Förlåt förra inlägget kom från fel blogg jag var lite och rörde på för många ställen samtidigt. Men det var ju kul att jag fick se en skymt av dig då kanske jag känner igen dig när du kommer och hälsar på, för det gör du väl snart, eller? Håller fullständigt med om att "Åsa Nesse" är roligare än Luthers skrifter!