Friday, February 03, 2012

Heldagskväll i timmerkojan

Jag vet inte om kyla kan ses på bild men nyss var jag ute i snögen och riktade kameran mot en synnerligen sval kvällshimmel. Faktum är att det faktiskt biter lite i skinnet när man går ut så där i kortärmat. Men vad gör man inte för att dela med sig av friden och lyckan ute i det lilla skogspörtet.


Idag har vi faktiskt fått köra fotogenkaminen flera gånger för att få upp termometern i tvåsiffrigt men sedan har det räckt med stearinljus. Tyvärr har min lokala OKQ8 beslutat sig för att sluta med fotogen i lösvikt. Beklagligt eftersom flasktappat blir dubbelt så dyrt. När jag googlade på saken läste jag att man skulle kunna använda Citydiesel i stället för fotogen och det blir ju en betydligt behagligare prisnivå. Får testa med en liter och se vad som händer.

Många av mina medmänniskor undrar hur jag står här ute en hel dag medan jag själv tycker att timmarna rusar iväg alldeles för fort. Just nu snurra Konvaljens Avsked på skivtallriken, vovven snusar lugn och trygg, hoprullad till ett litet nystan och själv skall jag strax lägga ut dessa rader med en liten hälsning från storskogen.

No comments: