Tuesday, December 30, 2008

Resan hem

105 mil är en lång väg att fara, speciellt om vägen stundtals är blanksliten av hårdpackad snö och stundom blank av saltat tövatten, som när som helst skulle kunna vara ishalt.
Mestadels var det dock bra före och resan tog cirka 14 timmar i anspråk. Det var så skönt att komma fram på kvällen och inte vara uttröttad av en hel natts körning. Även om jag märkligt nog aldrig får tendenser till att somna vid ratten när jag kör på kvällen och natten.
Denna gång körde jag hela vägen från Höga Kustennbron till Stockholm och det var lugnt och behagligt.
Och från det ena till det andra så har jag idag köpt ett stativ så nu kan jag ta lite stadigare bilder med mitt teleobjektiv. VI var ute vid stugan i eftermiddags och tittade till tomten som såg frusen ut, där han stod och vaktade i blåbärsriset. Han har dock vaktat bra för ännu har ingen varit där olovandes.

1 comment:

Anonymous said...

Önskar er ett gott nytt år. Hoppas ni får ett fint år .
Kram på er alla/Ammii & Co