Thursday, February 19, 2009

SK 563

Så är jag då åter hemma i fosterlandet. SK 563 förde mig lugnt och säkert, i flödande solsken, högt över molnen tillbaka till Arlanda under eftermiddagen. Jag vet ju att det finns radar och satellitnavigering och en massa andra sätt att hitta, men tycker ändå¨det är lite imponerande var gång planet dyker ner genom molnen och kommer rakt på det flygfält det är ämnat att hamna på.


Och det är roligt att komma hem och packa upp presenterna och finna att de blir väl mottagna. Nu genljuder lägenheten av irländsk tinpipe ackompanjerad av keltisk badhrontrumma medan dottern sörplar te ur en mugg med det egna namnet på. Ett namn som hon aldrig hittat på ett förtryckt föremål här hemma i Sverige.

Själv sitter jag och kollar flygpriser till San Fransisco och priset på tågbiljetter över Klippiga Bergen...

1 comment:

erika said...

Och du är i ett land där man kan kolla på skidor. Fast...just idag kan jag inte skylla min o-upplysning på TV:n. Nej, jag hade bara helt enkelt inte koll; och möjligen kan det varit för att TV:n vid aktuell tidpunkt var täckt av en skyddande handduk när det gicks loss med cirkelsågen.