Wednesday, March 04, 2009

Falska spår

Den uppmärksamme läsaren av denna sida kanske har noterat att det dykt upp en ny ruta långt nere till höger. En ruta, som skvallrar om varifrån de kommer, som är inne och läser på min blogg.

Det är dotera som tipsat mig om den funktionen och den fyller ingen annan uppgift än att stilla min nyfikenhet. De första dagarna vart jag högeligen smickrad av hur spridda och vida lästa mina små noteringar var. Folk från Bollebygd, Karlstad, Aubersville och en massa andra gudsförgätna hålor har besökt mig.

Men så kom jag att titta på vad som stod i rutan när jag själv gick in. På jobbet står det att jag gått in från Lödöse?! Där jobbar jag ju inte! Och värre blir det hemma. Eskilstuna skyltar det glatt med var gång jag går in här.

Så du läsare som studerar min blogg. Bliv inte alltför imponerad. Det är nog bara de gamla vanliga besökarna från de gamla vanliga välbekanta platserna som ids läsa det här. Att sedan ettorna och nollorna tar vägen över Kalmar eller Strömstad innan de hittar hit är en annan sak.

2 comments:

Anonymous said...

Ja visst är det roligt att kunna följa? Jag har ändrat på min blogg och har även valt att kunna se varifrån folk kommer till min sida. Om man har bokmärke syns det bara att man kommit till sidan, men det som är riktigt roligt är att se vilka sökord på google som leder rätt. Det bästa är nog alla de stackare som sökte på "Lektyr" och hamnade på en översättning av en text av Simone de Beauvoir. Annars kan sökord som "Idrottens träningslära", "Buss Paris Stockholm" eller "löplopp i Dalarna" leda till mig. Mycket skoj!

Däremot har jag lagt märke till samma sak som du angående tveksam geografisk kännedom. Aubervilliers (ej Aubersville, reds anm.) är t ex en ort norr om Paris men min jobbdator tror visst att den befinner sig där trots att den är söder om stan. Tror förresten att herr Sarkozy skulle hålla med om epitetet gudsförgäten angående just Aubervilliers; en av de förorter där han ville städa bort slöddret...

Anonymous said...

Denne Sarkozy... Därom hade jag ingen aning