Tuesday, November 15, 2011

Ny TV

För någon månad sedan drog min gamla tjock-TV sin sista suck och jag har inte känt något stort behov av att ersätta den. Jag har ju en fungerande klockradio och den har väckt mig med P1:s nyheter till ömsesidigt utbyte.

Dock har jag kommit till insikt om att det skulle vara bra med en TV i stugan där man skulle kunna titta på någon gammal god film under regniga kvällar. Och det förekommer ju då och då att det sänds sevärda program på TV.

Jag kollade lite på nätet och fann en liten smärt TV på 22 tum som kan anslutas till 12V (bra om man har solceller som strömkälla) som har inbyggd DVD (Bra om man vill se gamla fina filmer - och nya också) och som är så nätt att jag kan ta den under armen när jag reser till stugan.

Idag har jag så varit och köpt denna lilla pärla och nu skall jag ladda den med en gammal fin svartvit film och i morgon vakna till TV1:s morgonnyheter.

1 comment:

Anonymous said...

Alf,Alf/syse