Tuesday, September 15, 2009

Min nya Out-fit

Vi skall på kalas i helgen. 50-årskalas. Det låter ju lugnt och sansat. I min värld har ett sådant kalas alltid betytt kostym, finkoppar och mockatårta. Så icke denna gång.

Det är anbefallt utklädsel till rockparty i 60-talsstil! Tänk att sextitalisterna blivit så gamla att de firar femtio! Och ännu har de inte kommit över rocken. Ja, inte för att femtioåringar automatiskt skall övergå till Jularbo och Göingeflickorna, men att gå omkring och försöka likna Mick Jagger eller Joey Tempest!?

Jag var förvisso ett stort Stonesfan, men jag såg aldrig särkilt rockig ut. Skulle jag klä mig så som jag såg ut när det begav sig skulle jag bli förvisad till Gammeldansens vänner när jag försökte ta mig in i festlokalen.

Jag har googlat på rockare och lekt lite i photoshop för att se hur jag egentligen borde ta mig ut på lördag. Vad tycks om bilden nedan? Annars hade jag tänkt klippa ärmarna av en gammal trasig jeansjacka och bära den med brynja under. Undrar dock om inte det mer skulle leda tankarna till fotbollsextra på lördag eftermiddag.


Så jag får väl leta i garderoben. Jag har ju faktiskt en skinnjacka och i brist på skinnbyxor kanske jag kan ta ett par regnbrallor i galon. Det skulle väl bli ganska rockigt i alla fall....

1 comment:

Anonymous said...

det kan inte vara några problem med rena kläder om man har en sådan "tvättbräda"/e