Friday, September 04, 2009

Putte har fått en lillebror!

Putte, ja, den gamla grånade Opel Omegan, utgör numer inte det enda fordonet i bilparken. Genom en lycklig slump fick vi veta att det fanns ett utomordentligt gott exemplar av en S40 till salu i Värmland och idag har jag hämtat hem "den lille röe" till sitt nya stall.


Färden hit gick utmärkt trots att jag egentligen aldrig kört automatväxlat förut. Nu har dock drömmen om "automat med farthållare" infriats och jag ser fram mot att luta mig bekvämt tillbaka och bara röra ratten vid nästa resa till Lappland.

Putte då? Ja, först tänkte vi lämna ut honom på begagnatmarknaden, men så kom jag på att jag kanske kan ha honom som andrabil. En bil som försäkras så litet som möjligt och som jag kan ha för att besöka åldriga anförvanter i vardagslag, nu när det inte är lika lätt med övernattning. Fast framtiden får väl utvisa om den här lyxen kostar mer än den smakar. Man kan hyra mycket bil för kostnaden av skatt och försäkring.

No comments: