Thursday, October 08, 2009

En äldre distingerad herre

Nu är jag så kommen till den vördnadsbjudande ålder då epitet som distingerad, mogen, fallfärdig - you name it, kan klistras på mig. Fast det känns inte så värst mycket annorlunda idag mot igår då jag fortfarande bara vara 60 år och 364 dar.

En kollega antydde häromdagen, i rätt tydliga ordalag, att jag borde bjuda på födelsedagstårta på lärarrummet idag, men det iddes jag inte så i stället bakade jag struvor, som nu står framsställda för att fira "1-årsminnet av min 60-årsdag".

Det märkliga var att de allra som rödstrumpigaste medsystrarna i kollegiet slog ihop händerna av förvåning och utbrast "Hur kan en karl göra något sådant´???".

Ja, ja. kanske är man lite kärringaktig, eller Knapsu, som di säger i Norrbotten.

2 comments:

eva said...

Tack för provsmakning av struvor igår. Ha en fortsatt bra födelsedag.

Anonymous said...

Att jag ska ha så svårt att komma ihåg din födelsedag...GRATTIS min käre vän.
Kram
/Ammii